FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Zamówienia detaliczne i ich realizacja

1. Jak zamówić książkę?

Aby zamówić książkę, należy wyszukać ją w odpowiednim dziale. Kliknij „dodaj do koszyka” przy wybranej książce. Wyświetlona zostanie strona z zawartością koszyka. Jeśli chcesz zamówić więcej niż jeden egzemplarz, możesz teraz podać ich ilość. Dopóki nie sfinalizujesz zamówienia, będziesz mógł zmienić ilość egzemplarzy lub w ogóle usunąć książkę z koszyka. W każdej chwili możesz sprawdzić jego zawartość oraz łączną kwotę zamówienia, klikając „koszyk” w górnym menu.

2. Jak sfinalizować zamówienie?

Gdy już dokonasz wyboru i chcesz wysłać do nas zamówienie, na stronie koszyka kliknij „finalizuj zamówienie” w dolnym wierszu tabeli. Pojawi się formularz — musisz podać dane niezbędne do przyjęcia Twojego zamówienia. Wpisz swoje imię, nazwisko, e-mail, numer telefonu, adres, pod który mamy dokonać wysyłki
oraz wybierz sposób wysyłki (prosimy uważnie wypełniać formularz — błędne dane uniemożliwią nam realizację zamówienia). Gdy już wypełnisz wszystkie niezbędne pola, kliknij „wyślij zamówienie”. Gdy dotrą do nas Twoje dane, otrzymasz e-mailem potwierdzenie przyjęcia zamówienia. Znajdują się z nim informacje niezbędne do dokonania płatności kartą kredytową bądź przelewem, jeśli wybrano którąś z tych opcji. Gotowe — teraz wystarczy czekać na listonosza z przesyłką!

3. Kiedy i ile zapłacę?

Wszystkie podane ceny są cenami brutto — to znaczy nic już do nich nie doliczamy. Koszt przesyłki zawiera się w przedziale od 8.50 zł do 13,50 zł za pośrednictwem Poczty Polskiej, lub 26 zł za przesyłkę kurierską. Książki wysyłamy na Twój adres za pobraniem — zapłacisz listonoszowi lub na poczcie przy odbiorze paczki — tyle, ile wyniosła końcowa wartość na formularzu zamówienia. Przyjmujemy też płatność przelewem oraz kartą kredytową. W tym przypadku płatność następuje po złożeniu zamówienia, zaś wysyłki dokonujemy po zaksięgowaniu płatności na naszym koncie (patrz punkt 6) lub otrzymaniu potwierdzenia autoryzacji transakcji przez system płatności kart kredytowych DotPay.

4. Interesująca mnie książka znajduje się tylko w dziale archiwum. Czy mogę ją kupić?

Niestety nie ma takiej możliwości. Wszystkie dostępne publikacje znajdują się na stronach poszczególnych serii wydawniczych i tylko z tych stron można zamawiać książki. Dział „Archiwum” zawiera tytuły zarówno dostępne, jak i te całkowicie już wyprzedane i nie stanowi oferty handlowej.

5. Czy można kupić tylko wkładki z książek?

Nie prowadzimy osobnej sprzedaży wkładek. Wkładka wraz z książką stanowią całość, w związku z czym nie możemy odsprzedać części publikacji. Liczba wydrukowanych wkładek odpowiada liczbie wydanych publikacji.

6. Jakie są sposoby zapłaty za książki?

Istnieje możliwość dokonywania płatności:

  • na terenie Polski za pobraniem, przy odbiorze przesyłki na poczcie bądź u listonosza;
  • kartą płatniczą: on-line przez bezpieczny system Dotpay lub przez bankowe centrum kart i czeków (w tym przypadku konieczny jest kontakt z nami);
  • przelewem – dane do przelewu otrzymasz mailem po zamówieniu (prosimy o powiadomienie o dacie złożenia przelewu, co przyspieszy realizację zamówienia).

Ze względu na czas trwania realizacji czeków nie przyjmujemy płatności w tej formie.

7. Nie otrzymałem/am potwierdzenia złożenia zamówienia e-mailem — co robić?

Niestety może się zdarzyć, że klient nie otrzyma ani potwierdzenia dokonania zamówienia, ani informacji o jego wysyłce. Prosimy o skontaktowanie się z nami poprzez przesłanie e-maila lub telefon do wydawnictwa. W przypadku braku odpowiedzi na kolejne e-maile sugerujemy wysłanie wiadomości z innego konta e-mail. Generalnie warto unikać przesyłania wiadomości z kont usługodawców rodzaju AOL, Hotmail, Yahoo — blokowanych często przez serwer pocztowy z powodu rozsyłania spamu.

8. Ile trwa dostarczenie książek?

Twoje zamówienie trafia do nas natychmiast i zazwyczaj jest realizowane w ciągu 1–2 dni roboczych. Poczta również rezerwuje sobie parę dni na doręczenie przesyłki — zwykle całość trwa nie więcej niż 7–10 dni.

9. Którym operatorem pocztowym zostanie wysłane moje zamówienie?

Przesyłki są dostarczane za pośrednictwem Poczty Polskiej lub też Prywatnego Operatora Pocztowego PAF. Istnieje również możliwość wysłania zamówionych książek przesyłką kurierską.

10. Złożyłem/am zamówienie i zapłaciłem/am za nie, minęło sporo czasu, a nie otrzymałem/am książek — co robić?

W takiej sytuacji skontaktuj się z nami jak najszybciej — telefonicznie bądź e-mailowo. Postaramy się dowiedzieć, co się stało z przesyłką, w razie konieczności złożymy też reklamację u operatora pocztowego/kuriera.

11. Jak złożyć reklamację?

Jeśli któraś z książek jest uszkodzona* możesz ją nam odesłać w terminie 2 tygodni. Otrzymasz w zamian pełnowartościowy egzemplarz tej samej publikacji. Reklamować można wyłącznie publikacje zamówione bezpośrednio w naszym wydawnictwie. W przypadku zakupu w księgarniach lub hurtowniach — niepełnowartościowy zakup należy reklamować w miejscu nabycia.

* Niektóre publikacje oferowane są z informacją, iż ich okładki są uszkodzone. Reklamacja w dalszym ciągu obowiązuje na błędy druku (np. brak wkładki, pomieszane wkładki — numeracja stron, niezadrukowane strony itp.). Stan fizyczny takiej publikacji nie podlega reklamacji.

12. Złożyłem/am zamówienie, ale nie odebrałem/am przesyłki za pobraniem, co dalej?

Nieodebrana przesyłka wraca do nas po opłaceniu ponownie kosztów wysyłki. W żadnym wypadku nie zamykamy klientowi drogi do bezpośredniego zakupu publikacji w naszym wydawnictwiem, lecz niemożliwe staje się ponowne zamówienie publikacji za pobraniem. Dostępne w dalszym ciągu opcje płatności to karta kredytowa i przelew bankowy.

13. Czemu w numeracji serii są „dziury” i przeskoki?

Podczas prac na publikacjami czasem zdarza się, iż docierają do nas nowe materiały i książki „puchną”, co powoduje, że zarezerwowane dla konkretnej liczby części książki numery nie wystarczają (stało się tak np. w przypadku „Japońskiej broni pancernej”). Z drugiej strony rzadko kiedy dysponujemy od razu materiałem na wszystkie części — zwykle spływa on sukcesywnie od twórców. Dlatego czasami brak jakiejś partii materiału wstrzymuje wydanie dalszych tomów, choć początkowe się ukazały.

14. Kiedy ukażą się zapowiadane publikacje?

Głównym czynnikiem determinującym możliwość wydania książki jest kompletność materiałów. Od momentu gdy spłyną od twórców wszystkie potrzebne pliki, dalsze prace nad publikacją trwają maksymalnie kilka miesięcy, zależnie od objętości i zawartości książki.

15. Mam uwagi do książki, jak je zgłosić?

Są dwie możliwości — kontakt z nami lub zamieszczenie uwag na stronie danej publikacji za pomocą formularza. W tym drugim przypadku będą się z nimi mogli zapoznać inni Czytelnicy.

16. Jestem autorem książek/tłumaczem/redaktorem/rysownikiem, chcę podjąć współpracę — co robić?

Skontaktować się z nami celem omówienia szczegółów.

Comments are closed.